Generalnie mozna to zrobić w jeden dzień, choć samo podłaczenie instalaji jest banalne, jeżeli choć w stopniu podstawowym zna się podstawy elektoniki zajmie to max 1,5h. Schody zaczynaja się przy obsadzaniu świateł w kratki bo producentowi nawet się nie śniło o możliwości ich zastosowania ;-) Więc to już tylko zależy od inwencji i zdolnosci manualnych osoby montującej...
Tego typu światła jak teDCM-Tuning szału nie będą robić, a to dlatego ze diodyw nich swiecą na zewnątrz, więc dają tylko punktowe światło, patrząc na nie pod kątem widać dlaczego cena jest niższa.
Światła Helli różnią się tym że tam światło z diód pada na odbłyśniki i dopiero na zewnątrz, dzięki czemu światła świecą ciąglym światłem a nie kilkoma kropeczkami
woliper, podoba mnie sie twoja instalacja ledów. czy mozna o pare uwag natury technicznej. jak wyjąc atrapy by wyciąć miejsce na nowe lampy? gdzie podpjąć zasilanie?
pozdrawiam
jak wyjąc atrapy by wyciąć miejsce na nowe lampy? gdzie podpjąć zasilanie?
dla Skody Octavii 1 ???
bo w cytowanej informacji od javascript:em('bubuDE, ')
Instrukcja ICH montazu: http://www.hella.com/prod...g_LEDayLine.pdf
niestety tych informacji brak
Te lampy przeznaczone sa dla wielu aut, nie jest napisane gdzie dokladnie wetknac je. Nalezy zachowac odstep od podloza..., nie dalej od krawedzi auta..., i nie blizej siebie niz... Podany jest schemat podlaczenia. Cena w D: http://www.hood.de/artikel/844872/he...gfahrlicht.htm .
Lampy zamontowane są w atrapach zderzaka, jak widać zresztą na zdjeciach ;-) Proponuje kupić nowe orginalne wloty w ASO (koszt ok 20PLN) i w nich podjąć pracochłonną próbę obsadzenia LED-ów W komplecie znajduje sie przekaznik wraz z instrukcją montazu i wiązka kabli ktorą należy podlaczyć, najlepiej pod swiatla pozycyjne. Swiatla świecą w dwóch trybach, z pełną mocą po przełaczeniu na swiatło dziennea a przygasają i pełnią funkcje świateł pozycyjnych po przełączeniu na światla mijania... Przy zakładaniu należy stosować się do przepisów regulujacych sposob montazu w/w świateł tj. wysokość od ziemi, odległość miedzy sobą itp. Należy też niezapominać ze po zapaleniu tych swiateł muszą się jednocześnie swiecić tylne światła pozycyjne...
szkodzisław, Powyższy zapis dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2009 r. W autach rejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się taką instalację świateł do jazdy dziennej, przy której świecą się również światła pozycyjne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej.
W autach rejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się taką instalację świateł do jazdy dziennej, przy której świecą się również światła pozycyjne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej.
Oczywiście w tym wypadku się dopuszcza, ale Ty napisałeś że tylne muszą się świecić
Z przepisu wynika, że nie muszą i jeśli auto jest zarejestrowane przed 31 grudnia 2009 roku, to może jeździć z tylnym oświetleniem ale może i bez niego.
Swiatla świecą w dwóch trybach, z pełną mocą po przełaczeniu na swiatło dzienne a przygasają i pełnią funkcje świateł pozycyjnych po przełączeniu na światla mijania... tak napisał javascript:em('woliper,%20')
Dlatego mam pytanie jakim kolorem przewodu jest pełne oświetlenie szary czy czarny?
PONADTO MAM WĄTPLIWOSCI DO SPOSOBU PODŁACZANIA JAKO ŚWATEŁ MIJANIA I POZYCYJNYCH. W POŁOŻENIU POZYCYJNYCH BRAKUJE NORMALNYCH POZYCYJNYCH. DLATEGO NALEZY ZAMONTOWAĆ JE JAKO POZA PRZEŁACZNIKIEM SWIATEŁ NA STAŁE. I MAMY W POŁOZENIU POZYCYJNE - NORMALNE ŚWIATŁA(BLOKADA PRZEZ PRZEKAŹNIK) W POŁOZENIU POSTOJOWE. MOŻNA ROZWAZYĆ powyższe w odniesieniu do przepisów ruchu drogowego
pozdrawiam
Niestety nie pomogę kolego gdyż montowalem te swiatla ponad pol roku temu i nie pamietam nawet jakie tam sa kolory przewodow. Osobiście ledy mam podpiete pod pozycje, ale to z uwagi na przepisy obowiazujace w okresie montażu. Żarowki pozycyjne oczywiscie wyjęte zeby nie było choinki ;-)
Komentarz